Jagt forbi

Benny Eriksen

Først i November 2016 gik vores kære medlem Benny Eriksen bort efter nogen tids sygdom. Benny blev 73 år. Benny var i bestyrelsen fra 1978-1981, deltog også for foreningen på adskilllige kredsmøder. Benny gav gerne en hånd med, var gerne hjælpsom med bl.a. reparation af banens håndlerduekaster og deltog også gerne i de sociale arrangementer. Når han kom på banen, livede han op og hyggede sig. Han nød også meget at se Jacob og de unge knægte skyde.

På den jagtlige side var det haglbøssen der trak, han var gerne med når Michael og Henrik inviterede ham med på deres store jagt i Årup og også når han var i Bogø.

Kim Rasmussen

På juledag d. 25/12 gik Kim Rasmussen bort, kun 58 år gammel tabte han kampen mod kræften. Kim vil bliver husket som et meget hjælpsom menneske, vi gik aldrig forkert hvis vi spurgte om hjælp til noget.
”Jeg kommer” eller ”det klarer jeg!” var altid svaret. Han sad også i bestyrelsen i foreningen fra 2007-2012.

Han var meget ivrig på skydebanen med bøssen og skød godt. Han foretrak mest landjagt, han stod i mange år for den årlige jagt på Odense N Losseplads, hvor jeg kan huske at han 2 år i træk skød ræv (ikke den samme ræv) i den samme remise. Han var med i et lille stykke jagt ved Hillerslev, sammen med hans onkel og der blev da også nedlagt rådyr med riffel en gang i mellem. Et par ture udenlands blev det også til, blandt andet til Polen, hvor han skød vildsvin.

Vi har i 2016 mistet 2 rigtig gode jagtkammerater.

Æret være deres minde.